صفحه نخست محصولات رهیاب رهیاب هدیه به روز رسانی پشتیبانی و پاسخگویی ثبت مکان گزارش اشکالات





 
شماره سریال:
شماره سریال بروی کارت گارانتی یا SD کارت
شما درج شده است

 
بخش خدمات پس از فروش:
44538089
44538000 داخلی 261

بخش فروش رهیاب:
44537744
44538000

آدرس :
کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج - روبروی فروشگاه سپه - خیابان سی ام - شرکت آپکو

ایمیل: gps@opco.co.ir

کد پستی : 1389733651

سایت رهیاب »




سوالات متداول

مشکل در بارگذاری و اجرای نرم افزار

سوال - بعد از کلیک برروی آیکون رهیاب و آغاز اجرای برنامه رهیاب، نوار بارگذاری نرم افزار یا همان progress bar پر میشود اما در نهایت صفحه نرم افزار نمایش داده نمیشود و نقشه قابل دسترسی نیست

جواب - برای حل این مشکل میبایست مراحل زیر را انجام دهید:
1- دستگاه خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر خود متصل نمایید
2- بعد از آن کامپیوتر شما دستگاه رهیاب را به صورت یک فلش دیسک شناسایی مینماید
3- فلش دیسک شناسایی شده را باز نمایید
4- وارد فولدر Navigation شوید و بعد از آن وارد فولدر TNS شوید
5- در لیست فایلهای نمایش داده شده، فایلی به نام config را پاک کنید
6- دستگاه رهیاب را از کامپیوتر جدا نموده و دوباره نرم افزار رهیاب را اجرا نمایید

نمایش خطای Invalid Parameters یا نمایش خطای تعیین مسیر جی پی اس

سوال - بعد از کلیک برروی آیکون رهیاب ، خطای Invalid Parameters و یا خطای "ابتدا مسیر جی پی اس را تعیین نمایید" نمایش داده میشود

جواب - برای حل این مشکل میبایست مراحل زیر را انجام دهید:
1- در صفحه اصلی دستگاه رهیاب بروی آیکون "مسیر رهیاب" کلیک نمایید
2- بروی آیکون سمت راست در Text Box تنظیم مسیر رهیاب کلیک نمایید
3- به ترتیب بروی آیکون های : ResidentFlash -> Navigation -> Opconavigation کلیک نمایید
4- با کلیک بروی آیکون خروج در سمت راست بالای صفحه از بخش تنظیم مسیر رهیاب خارج شوید
5- دوباره بروی آیکون رهیاب کلیک نمایید تا نرم افزار ناوبری اجرا شود

فایلهای ناوبری روی دستگاه پاک شده یا دستکاری شده

سوال - اگر فایلهای فولدر ناوبری یا همان فولدر Navigation روی حافظه داخلی یا SD دستگاه ، بر اثر اتصال رهیاب به کامپیوتر، دستکاری یا پاک شوند نرم افزار ناوبری دیگر اجرا نمیگردد

جواب - از آنجا که هرگونه دستکاری فایلهای بخش ناوبری در فولدر Navigation و فولدر TNS موجب از کار افتادن نرم افزار ناوبری میشود، اکیدا توصیه میشود از هرگونه تغییر یا پاک کردن این فایلها خودداری نمایید

توجه: پیش از اتصال دستگاه رهیاب یا SD آن به کامپیوتر از آلوده نبودن کامپیوتر خود به ویروس ها مطئن شوید چراکه احتمال تغییر فایلهای داخل فولدر های ناوبری توسط ویروس همواره وجود دارد بنابراین پیش از اتصال دستگاه رهیاب، کامپیوتر خود را با برنامه های معتبر آنتی ویروس چک نمایید

توجه: اگر با وجود تمام هشدارهای داده شده فایلهای نرم افزار ناوبری دستکاری شده و نرم افزار ناوبری از کار افتاده است، برای حل مشکل میبایست با شرکت آپکو
(خدمات پس از فروش: 44538089) تماس حاصل نمایید و راهنمایی لازم را از کارشناس مربوطه دریافت نمایید

به روز رسانی نرم افزار و نقشه

سوال - چگونه میتوانم نرم افزار و نقشه نصب شده بروی دستگاه خود را به روز رسانی کنم؟

جواب - با توجه به اینکه در بازه های زمانی دو تا سه ماهه نسخه جدیدی از نرم افزار و نقشه بروی سایت رهیاب آپکو برای دانلود ارائه میشود، میتوانید با مراجعه به صفحه به روز رسانی نسخه جدید را دانلود نمایید.
توجه داشته باشید که شماره نسخه ارائه شده در سایت بالاتر از نسخه فعلی نصب شده بروی دستگاه شما باشد در غیر این صورت لزومی برای بروز رسانی وجود ندارد و دستگاه شما داری آخرین ورژن موجود میباشد
برای اطلاع از شماره (version) نسخه نرم افزار ناوبری نصب شده بروی دستگاه خود از طریق مراجعه به بخش تنظیمات > درباره آپکو > نسخه نرم افزار اقدام نمایید

ارتقا حافظه SD دستگاه

سوال - آیا امکان ارتقا حافظه SD دستگاه وجود دارد و می توان از کارت حافظه بیشتر برای رهیاب استفاده کرد؟

جواب -

برای دستگاه رهیاب همراه مدل TP434K :
در این مدل تنها یک جایگاه(slot)برای کارت حافظه SD Card وجود دارد و این کارت حافظه هم شامل نرم افزار نقشه و ناوبری و هم مکانی برای ذخیره دیگر فایلها از قبیل فیلم و موسیقی میباشد و این دستگاه دارای حافظه داخلی دیگری نمیباشد بنابراین از دستکاری فایلهای روی SD Card داخل فولدرهای نرم افزار ناوبری اجتناب نمایید و فایلهای فیلم و موسیقی را تنها در فولدر مربوطه آن کپی نمایید. به علاوه در این مدل دستگاه امکان ارتقاء حافظه SD Card وجود ندارد

برای دستگاه رهیاب همراه مدل TP435C :
از آنجا که بروی این مدل یک جایگاه (slot) خالی برای حافظه micro SD وجود دارد، شما میتوانید هر micro sd دلخواهی را با هر ظرفیتی وارد slot نموده و از آن استفاده نمایید پس محدودیتی در ظرفیت این حافظه، برای ذخیره فایلهای شما وجود نخواهد داشت. همچنین نرم افزار ناوبری در حافظه داخلی دستگاه تعبیه شده و تداخلی با حافظه micro SD شما نخواهد داشت. بنابراین میتوانید به فایلهای موسیقی و فیلم و ... را بروی SD Card آن کپی نمایید.

سایر مدلهای دستگاه رهیاب (همراه وخودرویی):
در این مدلها ازآنجا که بروی حافظه SD دستگاه برنامه ناوبری و نقشه نصب شده است، امکان تغییر این SD card توسط مشتریان و کاربران وجود ندارد. برای ارتقاء حافظه دستگاه در این مدلها شخصا اقدام ننمایید بلکه با بخش خدمات پس از فروش شرکت آپکو ( خدمات پس از فروش: 44538089 ) تماس حاصل نمایید

توجه : در صورت هر گونه دستکاری و تغییر درفایلهای داخل فولدر Navigation یا TNS و به طبع آن از کار افتادن نرم افزار ناوبری، نصب مجدد نرم افزار و نقشه شامل هزینه برای مشتری خواهد بود. بنابر این توصیه میشود از هرگونه دستکاری در فایلهای نرم افزار و نقشه اجتناب نمایید

فایلهای صوتی یا تصویری نمایش داده نمیشود

سوال - بعضی از فایلهای صوتی یا تصویری بروی دستگاه قابل پخش نمیباشد

جواب - دستگاه رهیاب همراه آپکو مانند بقیه دستگاه های پخش مولتی مدیا تنها بخشی از فرمت فایلهای موجود را ساپورت میکند. اگر فایل مورد نظر شما روی دستگاه قابل پخش نمیباشد میبایست این فایل را توسط یک نرم افزار Converter بروی کامپیوتر خود تبدیل به فرمت قابل ساپورت برای دستگاه نمایید

صدای راهنمای صوتی شنیده نمیشود

سوال - چرا در هنگام حرکت، با وجود داشتن مسیر در نرم افزار ناوبری و نمایش تابلوهای راهنمای مسیر صدایی از راهنمای صوتی شنیده نمیشود

جواب - برای شنیدن صدای راهنمای صوتی میباست ولوم صدا را از حالت (بیصدا) mute خارج نمایید و تا حد امکان مقدار ولوم را بالا ببرید در اگر صورت mute نبودن صدا و بالا بودن ولوم باز هم صدایی شنیده نمیشود احتمالا بخش FM Transmiter (فرستنده رادیو FM) روی دستگاه فعال میباشد در صورت فعال بودن این فرستنده بلندگوهای دستگاه به طور اتوماتیک غیر فعال میشوند برای حل این مشکل به بخش FM setting روی دستگاه مراجعه نموده و گزینه close را انتخاب نمایید

نمایش خطای "سیستم با کمبود سخت افزار مواجه شده، تعدادی از برنامه ها را ببندید"

سوال - بعد از کلیک برروی هر یک آیکون های عکس یا فیلم یا رهیاب ... خطای زیر نمایش داده میشود: "سیستم با کمبود سخت افزار مواجه شده، تعدادی از برنامه ها را ببندید"

جواب - برای حل این مشکل میبایست دستگاه رهیاب را یکبار خاموش و روشن نمایید تا منابع سخت افزاری آن آزاد شده و آماده نمایش عکس یا فیلم یا موسیقی شود

اتصال به دوربین دنده عقب

سوال - چگونه می توان از طریق رهیاب همراه آپکو به دوربین دنده عقب متصل شد و از صفحه نمایش دستگاه برای نمایش تصویر عقب خودرو استفاده کرد؟

جواب - دستگاه رهیاب همراه آپکو امکان اتصال به دوربین دنده عقب را دارد و دارای پورت ورودی AV می باشد. برای اتصال به دوربین دنده عقب نیاز به کابل مربوطه میباشد که برای تهیه این کابل و نحوه نصب و راه اندازی دوربین دنده عقب میتوانید با شرکت آپکو (واحد فروش رهیاب : 44537744) تماس حاصل نمایید بعد از اتصال دوربین به دستگاه می توانید از صفحه نمایش دستگاه برای نشان دادن تصویر دوربین عقب خودرو استفاده نمایید

فرستنده FM خش خش دارد و کیفیت خوبی ندارد

سوال - نکاتی درباره فرستنده FM

جواب -
1- در هنگام استفاده از فرستنده FM دستگاه میبایست دارای شارژ کامل بوده و به شارژ فندکی اتومبیل متصل باشد

2- از آنجا که سیم کابل شارژ فندکی دستگاه رهیاب همراه آپکو به صورت یک آنتن برای فرستنده FM عمل میکند برای داشتن بهترین کیفیت فرستنده کابل شارژ فندکی را به دستگاه متصل نموده و بعد از فرستنده آن استفاده نمایید

3- از آنجا که قدرت دریافت سیگنال بر روی هر فرکانس رادیوی FM بسته به نویز و محل قرار گیری گیرنده رادیو متفاوت میباشد اگر با تنظیم فرستده دستگاه رهیاب بروی یک فرکانس خاص کیفیت خوبی بدست نیامد میتوانید با تغییر این فرکانس به کیفیت بهتری برسید، میبایست فرکانسی را انتخاب نمایید که کمترین نویز را در منطقه شما داشته باشد.

شارژ دستگاه رهیاب همراه آپکو

سوال - نکاتی درباره شارژ دستگاه رهیاب همراه آپکو

جواب -
1- پیش از نخستین استفاده از دستگاه میبایست آنرا شارژ کامل نمایید به این ترتیب که چراغ شارژ دستگاه در حال شارژ تا حدود 3 الی 4 ساعت قرمز بوده و بعد از آن به رنگ آبی در میاید بعد از این مدت نیز تا حدود 2 ساعت دستگاه را در شارژ نگه دارید و بعد آنرا روشن نموده و استفاده نمایید

2- دستگاه رهیاب همراه آپکو بعد از شارژ کامل میتواند تا حدود 2 ساعت روشن بوده و مورد استفاده قرار گیرد باید توجه داشت این مدت زمان بستگی به میزان استفاده از امکانات دستگاه دارد برای مثال در صورت دیدن فیلم و یا اجرای نرم افزار رهیاب این مدت نگهداشتن شارژ کمتر خواهد شد.

3- برای بالا بردن عمر مفید باتری دستگاه میبایست در هربار استفاده از دستگاه آنرا شارژ-دشارژ کامل نمایید

جستجوی دلخواه

سوال - جستجوی دلخواه چه کاربردی دارد؟

جواب - کاربران دستگاه رهیاب می توانند اماکن مورد نظر خود را که در بخش اماکن دستگاه ثبت نشده اند بر روی نقشه ثبت کرده و از طریق جستجوی دلخواه به آنها دسترسی داشته باشند.

مراحل ثبت مکان به صورت زیر خواهد بود :
  1. محل مورد نظر را روی نقشه مشخص نمایید
  2. از منوی مسریابی گزینه ثبت مکان را انتخاب نمایید
  3. برای محل انتخاب شده نام مناسبی انتخاب نمایید
  4. مکان به لیست اماکن دلخواه اضافه می شود
  5. روی نقشه یک ستاره در محل نشان داده می شود

مراحل جستجوی دلخواه:
  1. منوی جستجو را باز نمایید
  2. گزینه دلخواه را انتخاب نمایید
  3. از لیست نمایش داده شده مکان مورد نظر را انتخاب نمایید

GPS

سوال - چرا در برخی مواقع GPS دستگاه با تاخیر زیادی فعال می شود؟

جواب - به طور کلی گیرنده های GPS دارای سه نوع مختلف راه اندازی می باشند که اصطلاحا Hot Start، Warm Start، Cold Start خوانده می شوند.

شیوه فعال شدن GPS به فاصله میان دو فعال سازی گیرنده دستگاه و مدت فعالیت آن بستگی دارد. هرچه فاصله میان دو فعال سازی بیشتر باشد، شروع به کار گیرنده GPS با تاخیر بیشتری خواهد بود.

حداکثر زمان مورد نیاز برای فعال سازی گیرنده GPS بسته به نوع ماژول آن حدود 10 الی 15 دقیقه می باشد که در حالت Cold Start رخ می دهد؛ مثلا اگر دو روز از دستگاه خود استفاده نکرده اید، پس از استفاده مجدد گیرنده GPS با حالت Cold Start فعال خواهد شد و اطلاعات مربوط به ماهواره های GPS را مجددا جستجو خواهد کرد.

حالت Hot Start سریعترین حالت فعال شدن گیرنده GPS می باشد که در ماژول های مختلف، متفاوت است.

نمایش اطلاعات در سطوح مختلف زوم

سوال - در نرم افزار های رهیاب مشابه متناسب با زوم نقشه ،سطوح مختلفی از نقشه نمایش داده می شود. به عنوان مثال در زوم های بالا قاعدتا نام خیابان های فرعی و كوچه ها مشخص نیست ولی لازم است نام اتوبان های اصلی و نام مناطق و یا محله ها مثلا اكباتان، سعادت اباد ، قیطریه مشخص باشد . در مجموع لازم است در هر سطح از زوم ، سطح مشخصی از نقشه نمایش داده شود

جواب - رهیاب همراه آپکو دارای 10 سطح بزرگنمایی می باشدكه در سطح یك كل نقشه ایران دیده می شود. با زیاد كردن سطح بزرگنمایی نقشه محدوده نمایش داده شده از نقشه كاهش می یابد ولی كاربر می تواند جزییات بیشتری را روی نقشه مشاهده نماید. در سطح 10 خیابانها و كوچه های موجود در نقشه و نام آنها قابل رویت می باشد. در صورت ندیدن نام كوچه یا خیابانی نقشه را كمی با لمس صفحه دستگاه جابجا نمایید.

تفكیك خروجی ها در مواردی كه 2 خروجی بسیار به هم نزدیك هستند

سوال - در مواردی كه 2 خروجی بسیار نزدیك به هم وجود دارد و رهیاب پیغام میدهد كه مثلا 100 متر جلوتر خروج از راست مشخص نیست كه منظور خروجی اول است یا دوم.این امر در عمل باعث گیج شدن راننده میشود و در مواردی به جای خروج از خروجی دوم از خروجی اول خارج میشود و برعكس.

جواب - اعلام زمان گردش و یا دور زدن با سرعت خودرو ارتباط دارد و در مواقعی كه سرعت خودرو بالاست مثلا در اتوبانها اعلام گردش از فاصله 500 متر آغاز می شود.در سرعت های پایین تر از فاصله كمتری شروع به گفتن می كند و ممكن است در صورت نزدیك بودن خروجی ها، مشكل بالا برای راننده ایجاد شود و نتواند خروجی مناسب را تشخیص دهد. در صورت عدم انطباق خروجی با مسیر نشان داده شده روی نقشه رهیاب، دستگاه وارد مسیریابی مجدد شده و مسیر را با توچه به موقعیت جدید تعیین می كند.

استفاده از GPS برای ردیابی

سوال - آیا می توان از امكانات دستگاه رهیاب همراه آپکو برای ردیابی استفاده نمود؟

جواب - از اطلاعات GPS در سیستم های ردیاب استفاده می شود اما برای انجام عملیات ردیابی و مدیریت ناوگان و كنترل و مدیریت محیط علاوه بر گیرنده GPS نیاز به یك بستر ارتباطی مناسب بین دستگاه و مركز كنترل می باشد كه بتواند اطلاعات مكانی متحرك مورد نظر را، طی دوره های زمانی قابل تنظیم، به مركز كنترل ارسال نماید

بسترهای مختلفی برای ایجاد این ارتباط استفاده می شود كه از آن جمله می توان به ارتباط بیسیم، SMS و GPRS و شبكه های بیسیم اینترنت اشاره نمود.

دستگاه رهیاب آپکو امكان برقراری ارتباط با مركز را نداشته و نمی تواند به عنوان ردیاب مورد استفاده قرار بگیرد

ولوم صدا بعد از پیغام صوتی عوض میشود

سوال - بعد از تنظیم ولوم صدای اصلی دستگاه (مثلا برای دیدن فیلم یاشنیدن موسیقی) در صورتی كه در نرم افزار رهیاب باشیم، بعد از پخش یك پیغام راهنمای صوتی صدای دستگاه تغییر می كند و باید دوباره آن را تنظیم كرد

جواب - برای پخش راهنمای صوتی مجبور به كم كردن صدای موسیقی و یا فیلم هستیم كه باعث تغییر صدا می شود. مشكل بازگشت صدای دستگاه به سطح اولیه در ویرایش 19 نرم افزار ناوبری به بعد (از Rev.19 به بعد) رفع شده است

راهنمای صوتی

سوال - چرا در بعضی مواقع راهنمای صوتی نداریم؟

جواب - اگر سیستم در حالت دریافت سیگنال GPS باشد و كاربر برای تعیین مسیر علاوه برا تعیین مقصد مبدا را تعیین نماید سیستم وارد حالت شبیه سازی شده و راهنمای صوتی قطع می گررد.

در حالتی كه دستگاه سیگنال GPS را دریافت می كند مبدا نباید تعیین شود و همان نقطه ای كه از طریق اطلاعات سیگنال GPS تشخیص داده می شود به عنوان كبدا در نظر گرفته می شود.

نرم افزار رهیاب

سوال - چرا سرعت لحظه ای نمایش داده شده توسط نرم افزار رهیاب كمتر از سرعت خودرو می باشد؟

جواب - سرعت لحظه ای نمایش داده شده توسط نرم افزار رهیاب از آنالیز اطلاعات سیگنال GPS به دست می آید و سرعت واقعی متحرك(در اینجا خودرو) را نشان می دهد. اختلاف سرعت خودرو و سرعت لحظه ای GPS به این دلیل است كه خودروسازان معمولا سرعت نمایش داده شده توسط كیلومترشمار را 10% بیشتر از سرعت واقعی خودرو نشان می دهند.این یكی از مواردی است كه اغلب خودروسازان برای افزایش ایمنی راننده و خودرو انجام می دهند

نرم افزار رهیاب

سوال - در منوی جستجو چگونه می توان خیابان های همنام را از یكدیگر تشخیص داد؟

جواب - برای تشخیص خیابان های همنام در لیست جستجو، نام منطقه ای كه خیابان در آن واقع شده است در جلوی نام خیابان آمده است. كاربران محترم می توانند با توجه به نام منطقه، خیابان مورد نظر خود را انتخاب نمایند.


کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو (آپکو) می باشد.